Tuesday 29 July 2014

Malam Barakah Ramadhan dan Kasih Aidilfitri 2014

Pada 24 Julai 2014 yang lalu, MASTD telah mengadakan majlis Malam Barakah Ramadhan dan Kasih Aidilfitri.Majlis dimulakan pada jam 6.30 petang dengan acara Khatam Al-Quran yang telah dipmpin oleh Imam 1 MASTD, Ustaz Haji Sajuni bin Jumaron.
Sebaik sahaja azan Maghrib berkumandang, para jemaah telah berbuka puasa bersama-sama.Alhamdulillah,ramai jemaah yang hadir.
Selepas majlis berbuka,para jemaah menunaikan solat Maghrib,Isya dan terawikh secara berjemaah. Sebaik sahaja kesemua solat dilakukan, acara malam Barakah Ramadhan dan Kasih Aidilfitri 2014 telah dimulakan dengan ucapan daripada Tuan Nazir MASTD , Y.Bhg Tuan Haji Mohd Arif bin Saring dan sebaik sahaja ucapan beliau, YM Raja Dato Haji Uzair bin Tengku Zainon Rashid Shah, Orang Besar Daerah Kuala Langat telah menyampaikan ucapan seterusnya merasmikan majlis pada malam tersebut.
Pada malam tersebut, YM Raja Dato haji Uzair bin Tengku Zainon Rashid Shah juga telah sudi menyampaikan sembangan kepada kira-kira 44 orang penerima yang terdiri daripada anak-anak yatim,golongan orang kurang upaya ,ibu/bapa berdikari dan fakir.
Alhamdulillah.
Mewakili pihak pengelola majlis,jutaan penghargaan diucapkan kepada semua yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dan juga jutaan terima kasih juga diucapkan kepada para dermawan.

No comments:

Post a Comment