Tuesday 17 June 2014

Ustaz Izha Ariff di Masjid As-Syarif Telok Datok


Adik  Aiman Azim  Azafri bersama dengan Y.Bhg Ustaz,mudah-mudahan adik ini akan mengikuti jejak Ustaz

16 Jun 2014 bersamaan 18 Sya'ban 1435H,merupakan hari yang cukup bersejarah dan amat bermakna kepada anak kariah Masjid As-Syarif Telok Datok. Ceramah yang bertajuk Ramadhan..Ku tunggu Mu Datang yang telah disampaikan oleh Y.Bhg Ustaz Dr. Hj. Mohd Izhar Ariff telah membuatkan jemaah tidak kering gusi. Walaupun Ustaz difahamkan baru sahaja sampai dari Negeri Kelantan,namun persembahan beliau adalah mantap sekali.
Turut hadir ke program malam tersebut, Yang Mulia Raja Dato' Haji Uzair bin Tengku Zainon Rashid Shah,Engku Penggawa Muda Paduka Maha Bijaya,Orang Besar Daerah Kuala Langat.
Tuan Nazir Masjid As-Syarif bersama dengan Yang Mulia Raja Dato'Uzair ( Orang Besar Daerah Kuala Langat )
Antara jemaah yang hadir
Dari kiri : Penolong Setiausaha Masjid As-Syarif, Tuan Nazir Masjid As-Syarif, Y.Bhg Ustaz dan Tuan Bendahari Masjid As-Syarif



Kesimpulan daripada ceramah yang telah disampaikan,bahawasanya bulan Ramadhan adalah bulan istimewa bulan yang penuh dengan keberkatan dan rahmat dari Allah s.w.t. Sewajarnyalah setiap muslim mengambil kesempatan daripada ketibaan bulan Ramadhan Al Mubarak ini dengan memperbanyakkan amal-amal soleh samada disiang hari atau dimalamnya.

Bulan Ramadhan adalah bulan pendidikan dan latihan maka setiap orang yang menerima kedatangan bulan Ramadhan ini hendaklah membuat persiapan yang sekucupnya samada dari segi jiwa, fizikal dan spiritual.

No comments:

Post a Comment